W ofercie posiadamy serwis i montaż samochodowych instalacji gazowych.
Zapewniony najwyższy poziom obsługi w zakresie montażu i regulacji samochodowych instalacji gazowych.
Przedstawiamy budowę instalacji gazowej IV generacji:
1. Zbiornik - przechowuje gaz. W zależności od potrzeb stosowane są dwa rodzaje zbiorników - w kształcie walca lub w kształcie koła pojazdu.
2. Sterownik - mózg całego systemu. Precyzyjnie wylicza dawkę gazu jaką należy dostarczyć silnikowi w danym momencie.
System sekwencyjnego wtrysku gazu STAG-4 Q-BOX BASIC jest pierwszym z rodziny nowej generacji sterowników produkowanych przez AC SA. Przeznaczony jest do pojazdów z 4-cylindrowym silnikiem z pośrednim wtryskiem benzyny.
Konstrukcja urządzenia oparta jest na nowoczesnym, wysoce wydajnym 32-bitowym mikroprocesorze, umożliwiającym bardzo precyzyjne sterowanie dawką gazu, szybką reakcję na zmieniające się warunki pracy silnika i pomiar czasów wtrysku benzyny.
Platforma sprzętowa wyposażona została w wiele przydatnych funkcji m.in. możliwość zmiany sekwencji wtrysku, obsługę bezprzewodowego interfejsu bluetooth i możliwość odczytu obrotów na podstawie sygnałów z wtrysku benzyny.
Konstrukcja urządzenie umożliwia dodawanie nowych funkcjonalności a tym samym dalszą rozbudowę rodziny sterowników Q-BOX.
Kompaktowa, lekka i jednocześnie trwała obudowa z optymalnym rozmieszczeniem elementów funkcjonalnych zapewnia szybsze i łatwiejsze podłączenie wiązki elektrycznej oraz montaż w dowolnej płaszczyźnie w komorze silnika.
Wysokiej jakości tworzywo, z którego wykonano obudowę zostało regulaminowo przebadane m.in. w próbach wytrzymałości mechanicznej, testach klimatycznych i szoku termicznego. Charakteryzuje się wysoką odpornością na działanie sił i warunków zewnętrznych. Podstawa obudowy ze stali nierdzewnej zapewnia wysoką odporność korozyjną oraz podkreśla unikalny charakter obudowy.
STAG 400 DPI jako jedyny sterownik na rynku doskonale współpracuje z technologią bezpośredniego wtrysku benzyny, stosowaną coraz powszechniej w nowoczesnych silnikach benzynowych. Dzięki temu użytkowanie samochodów wyposażonych w silniki z bezpośrednim wtryskiem oraz instalację gazową STAG 400 DPI, staje się bardziej ekonomiczne i ekologiczne.
Zaawansowane technologicznie silniki wspierane przez szereg podzespołów elektronicznych są niezwykle wrażliwe na wszelkie zmiany zadanych fabrycznie parametrów pracy. Dlatego montowana w nich instalacja musi idealnie współpracować z komputerem pojazdu. Doskonałą integrację układów zasilania benzynowego i gazowego w silnikach z bezpośrednim wtryskiem, zapewnia specjalnie dedykowana dla tego rodzaju zasilania instalacja
STAG 400 DPI.
STAG 400 DPI jest produkowany w oparciu o najnowszą technologię i na bazie najwyższej jakości podzespołów elektronicznych. Sterownik został wyposażony w innowacyjne oprogramowanie z szeregiem użytecznych funkcji.
Wszystko to sprawia, że jest to obecnie najnowocześniejszy, najlepszy sterownik gazu do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
Komfort i wygoda użytkowania
Zastosowanie STAG 400 DPI zapewnia komfortową, dynamiczną i ekonomiczną jazdę w pełnym zakresie parametrów, gwarantowanych przez producenta samochodu.
Instalacja wyposażona w sterownik STAG 400 DPI jest perfekcyjnie wyregulowana a ingerencja serwisu wymagana jest tylko przy okresowych przeglądach instalacji gazowej.
STAG QMAX PLUS, zaprojektowany z myślą o współpracy z silnikami o dużych pojemnościach i mocy, gwarantujący utrzymanie osiągów auta. Daje możliwość wyboru sposobu autoadaptacji. Dedykowany do automotive - procesor zaprojektowany i wyprodukowany tylko do użytku w samochodach, o doskonałych cechach użytkowych. Najdłuższa gwarancja z rodziny produktów STAG, potwierdzająca doskonałość sterownika. Autoadaptacja OBD zapewnia wtrysk gazu precyzyjnie dobierany do warunków pracy i obciążenia silnika. Na skład mieszanki wpływa nie tylko informacja o czasie wtrysku benzyny, lecz także jest ona modyfikowana według bieżących korekcji sterownika benzynowego. Automatyczny kasownik błędów OBD umożliwia samoczynne usuwanie wybranych usterek OBD, bez konieczności podłączania urządzeń zewnętrznych.
QMAX PLUS to kontynuacja sprawdzonego i cenionego sterownika STAG QBOX PLUS, stworzonego specjalnie do silników 5-8 cylindrowych z pośrednim wtryskiem paliwa.
Dedykowany do automotive
Procesor zaprojektowany i wyprodukowany tylko do użytku w samochodach, o doskonałych cechach użytkowych.
Innowacyjny system autoadaptacji ISA3
ISA3 to nowatorskie podejście do autoadaptacji, która dokonywana jest po rzeczywistych czasach wtrysku benzyny z wykorzystaniem niektórych parametrów OBD.
ISA3 to:
- dedykowana mapa korekcji niezależna od korekcji obrotów względem czasów wtrysku,
- precyzyjne zbieranie wzorcowej mapy czasów wtrysku benzyny, z uwzględnieniem temperatury silnika,
- rozpoznawanie trybów zamkniętej i otwartej pętli w rzeczywistym czasie,
- podgląd sygnału sondy lambda z OBD samochodu.
Autoadaptacja OBD
Autoadaptacja OBD zapewnia wtrysk gazu precyzyjnie dobierany do warunków pracy i obciążenia silnika. Na skład mieszanki wpływa nie tylko informacja o czasie wtrysku benzyny, lecz także jest ona modyfikowana według bieżących korekcji sterownika benzynowego.
Automatyczny kasownik błędów OBD
Automatyczny kasownik błędów OBD umożliwia samoczynne usuwanie wybranych usterek OBD, bez konieczności podłączania urządzeń zewnętrznych.
Wbudowany emulator ciśnienia paliwa
GoFast to wszechstronny sterownik przeznaczony do montażu w większości samochodów (sekwencja, pół-sekwencja,”full group”). Urządzenie zostało zaprojektowane z myślą o jak największym uproszczeniu całej instalacji i znaczącym skróceniu czasu potrzebnego na montaż wraz z kalibracją systemu. Stworzony sterownik oparty jest na 32 bitowym procesorze i komponentach automotive, dzięki czemu zyskał nowoczesną budowę i niezawodność użytkowania.
Zalety GoFast
- szybki montaż dzięki ograniczeniu do minimum ilości przewodów,
- prosty i przejrzysty program do kalibracji – tylko dwa panele,
- procesor ma możliwość rozbudowy o nowe funkcje programowe,
- możliwość uruchomienia aplikacji bez sterownika w trybie demo,
- nieduża – kompaktowa obudowa odporna na zjawiska atmosferyczne,
- centralka posiada wbudowany buzzer, zaś do podłączenia zastosowano tylko 3 przewody.
Prosty montaż
Sterownik jest przyjazny montażyście, zminimalizowana ilość przewodów niezbędnych do podłączenia sterownika przyczynia się do skrócenia czasu montażu.
- brak podłączenia przewodu do czytania obrotów, sterownik wylicza je na podstawie czasów wtrysku
- w większości przypadków nie ma konieczności podłączenia sygnału stacyjki,
- centralka z wbudowanym buzerem i podłączenie ograniczone tylko do 3 przewodów,
- wskaźnik poziomu gazu WPG(H) zasilany jest bezpośrednio z elektrozaworu umieszczonego na butli.
Łatwa kalibracja:
- wszystkie funkcje znajdują się na dwóch panelach - nie ma potrzeby przełączania się między zakładkami,
- wbudowany tryb standard i expert. Tryb standard zawiera minimum funkcji niezbędnych do ustawienia samochodu. Jednak w każdej chwili można poprzez naciśnięcie przycisku przejść do trybu expert gdzie znajdują się rozbudowane funkcje sterownika,
- sterownik po odłączeniu przewodu komunikacyjnego z PC sam dokonuje wznowienia transmisji.
- obsługa sterownika przez Bluetooth Next.
Funkcjonalność:
- platforma sprzętowa oparta na szybkim procesorze 32 bitowym,
- bezawaryjność- zastosowane komponenty automotive ,
- możliwość rozbudowy oprogramowania o nowe funkcje,
- możliwość uruchomienia aplikacji bez sterownika w trybie demo.
3. Wtryskiwacze - (listwy wtryskowe) dzięki nim gaz jest precyzyjnie dawkowany do układu ssącego i dalej do cylindrów silnika.
Listwa wtryskowa AC przeznaczona jest do samochodowych instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu w pojazdach z silnikiem spalinowym. Zapewnia precyzyjne dawkowanie odparowanego gazu do kanału dolotowego oddzielnie do każdego cylindra silnika. Wszystkie dostępne listwy AC posiadają wysoką trwałość potwierdzoną długodystansowymi testami drogowymi w różnych markach samochodów oraz w różnych warunkach drogowych i pogodowych.
Dzięki zastosowaniu zaawansowanych materiałów, listwa wtryskowa AC jest trwalsza i szybsza od tradycyjnych rozwiązań.
4. Elektrozawór - otwiera lub zamyka przepływ gazu w stanie ciekłym (takie występuje w zbiorniku).
5. Przełączniki B/G
Cyfrowy, trójprzewodowy przełącznik benzyna/gaz, spełnia szereg funkcji od wyboru i sygnalizacji optycznej oraz akustycznej trybu pracy po wskazywanie poziomu gazu w samochodach z instalacją przystosowaną do zasilania układu napędowego alternatywnym źródłem zasilania, jakim jest paliwo gazowe.
Zaletą przełącznika jest atrakcyjny kształt i rozmieszczenie elementów ozdobnych w postaci kanałów świetlnych. Ponadto środkowy przycisk ma możliwość montażu w pozycjach, co 90 stopni, w sposób, który umożliwia różne zorientowanie logotypu w zależności od poziomego lub pionowego ustawienia przełącznika.
6. Czujnik ciśnienia
Zintegrowany zespól pomiarowy PS-02 PLUS zapewnia dokładne pomiary ciśnienia i temperatury gazu oraz podciśnienia w kolektorze.
Zespół pomiarowy PS-02 PLUS przeznaczony jest do instalacji wtrysku gazu LPG i CNG, we wszystkich samochodach bez względu na moc silnika, w tym także turbodoładowanych. Urządzenie dokonuje pomiaru ciśnienia gazu, podciśnienia w kolektorze oraz temperatury gazu w torze gazowym. PS-02 PLUS zapewnia dużą dokładność pomiarów, bez względu na zmiany przepływu, temperatury oraz ciśnienia.
7. Filtr gazu
8. Reduktor - redukuje ciśnienie gazu do wartości, z którą może współpracować. Dba, by ciśnienie gazu było stabilne w pełnym zakresie pracy silnika.
Reduktor przeznaczony jest do samochodowej instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej.
Urządzenie redukuje ciśnienie napływającego ze zbiornika gazu LPG i powoduje jego przejście w fazę gazową (odparowanie). Reduktor AC R01 zapewnia stabilne ciśnienie zasilania listew wtryskowych podczas jazdy ekonomicznej jak i dynamicznej.
Reduktor przeznaczony jest do wszystkich samochodów o mocy silnika do 150 KM (czarny) lub do 250 KM (czerwony), w tym TURBO.
Jednostopniowy reduktor STAG R02 przeznaczony jest do samochodowej instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu. Urządzenie redukuje ciśnienie napływającego ze zbiornika gazu LPG i powoduje jego przejście w fazę gazową (odparowanie).
System izolacji termicznej
Cechami wyróżniającymi reduktor są jego małe gabaryty oraz unikalna konstrukcja, na którą składają się dwa aluminiowe odlewy i pokrywa wykonana w systemie ACtherm zabezpieczająca przed wychładzaniem gazu, co gwarantuje doskonałą izolację cieplną. Dzięki unikalnej budowie STAG R02 bardzo szybko się nagrzewa, przez co szybko następuje przełączenie na gaz . Dzięki temu sterownik nie musi wykonywać dodatkowej pracy w postaci korekcji temperatury. Wysoka wydajność termiczna oraz odporność na zanieczyszczenia zawarte w LPG sprawiają, że reduktor jest najlepszą opcją przy wyborze elementów składowych instalacji autogaz.
System stabilizacji ciśnienia
Reduktor STAG R02 został wyposażony w unikalny system ACPress, który podczas jazdy samochodem w różnych warunkach drogowych zapewnia stałe ciśnienie zasilania listew wtryskowych. Na uwagę zasługuje również fakt, iż stabilność jest gwarantowana i niezależna od ciśnienia wejściowego z butli gazowej.